.

Saturday, September 14, 2013

Petua Tradisional Menghilangkan Bau Badan

Badan yang berbau sememangnya memalukan dan boleh mengganggu teman-teman sekeliling kita. Di bawah ini disertakan petua-petua tradisional menghilangkan bau badan.


TIMUN.
Ambil sebiji timun muda kupas kulitnya dan basuh dengan bersih. Sapukan sahaja isi dalam timun ke bahagian badan yang berpeluh. Lakukan berulang kali selama beberapa hari setiap kali selepas mandi. Insha Allah...

BERAS GORENG DAN ASAM JAWA.
Ambil segenggam beras dan gorengkan tanpa minyak sehingga hangus. Hancurkan dan bancuh bersama air asam jawa. Sapukan atau gosokkan ke bahagian badan yang berpeluh dan biarkan selama 10 minit. Insha Allah akan ada perubahan kepada anda.

PEWANGI PELUH.

Ambil tawas dan hancurkannya menjadi serbuk dan gaulkan dengan sedikit bedak. Setelah itu sapukan dengan rapi ke semua bahgian badan yang berpeluh. Lakukan setiap malam sebelum anda tidur. Insha Allah anda akan dapati peluh yang dari badan anda menjadi wangi.

DAUN SIRIH.
Ambil 20 atau 30 helai daun sirih dan direbus bersama segelas air dan jadikan minuman setiap pagi anda. Sebelum meminumnya hendaklah berselawat ke atas Nabi SAW 3 kali sebelum meminumnya. Khasiatnya bukan sahaja mewangikan peluh malah akan menjadikan mata anda sentiasa terang. Insha Allah...

SELAMAT MENCUBA...

No comments: